Coretan diri sendiri daripada diri sendiri buat diri sendiri.

13 October 2017

Self-centered.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Baru perasan dah sebulan tak update. Okay sebenarnya haritu ada update tapi dah delete post sebab post tu meroyan je ((harapnya tak ada yang baca.)) To be honest, I just come to this blog bila aku rasa aku dah tak ada tempat nak meluahkan. Jangan kata aku tak cari sejadah eh haha.

Dah sampai pertengahan bulan Oktober ni, macam macam benda dah jadi sepanjang aku belajar. Dari awal minggu dah terlibat dengan Hari Malaysia, dengan segala aktiviti yang diberikan merit, zumba kajai, aman jadi bsmm, kelab emac, dan penglibatan dalam piala pengetua. Maka secara rasminya, aman kembali gelap seperti dahulu. Macam masa ada open tournament masa 2014. Ya Rabbi masa tu datang sekolah dengan tudung putihnya, terserlah muka burn. Sebab dua hari berjemur, dari pagi sampai maghrib.

Hari Malaysia aku terlibat buat props. Setiap khamis ada zumba kajai. Bsmm? Macam pbsm. Masuk sebab i am that desperate nak stay kolej HAHA. Emac? Satu kelab kebudayaan. Wah, tak pernah pernah nak join benda macam tu kan. Tapi itupun kelab pengurusan, makanya akan belajar pasal props dan settings juga. Piala Pengetua? Buat pertama kalinya aku main futsal untuk pertandingan. Dengan bangganya kitorang dapat no 3! Daripada 4 kumpulan yang bertanding haha okay what sebab kitorang target last hehe.

Oh ya, dan aku sangat sedih sebab tak dapat join Malaysian United Run. Benda ni dah diberitahu dari awal masuk uni lagi. Dah excited sangat dah. Sekali tak dapat pergi sebab hari yang sama tu ada exam mikroekonomi. Lepastu bila tengok balik tarikh, tarikh yang sama tu juga ada pertandingan petanque. Okay belum confirm lagi aku join petanque, kena tunggu pemilihan dulu tapi I really want to participate. Please pray for me yang aku boleh terpilih untuk petanque, jawab exam dengan tenang dan masih boleh join pertandingan haha. ((Nampak tak busynya sebab macam macam benda dalam satu tarikh.))

Study? Hari isnin ada kelas matematik dan kelas pemikiran islam kontemporari. Matematik okaylah sebab belajar dalam bahasa inggeris and i love my citra class sebab macam dengar ceramah je selalu. Selasa ada prinsip akaun dan mikroekonomi. I tell you, selasa is exhausting sebab subjek tu haha. Rabu? Ada kelas komunikasi lisan bahasa melayu. Nampak simple tapi kena selalu bercakap dan bagi seorang aman, benda tu menakutkan ((i screwed my first penilaian)). Khamis ada kelas pengantar pengurusan dan aplikasi komputer. Biasa biasa je sebab tak nampak lagi kan soalan dia macam mana.

Aktiviti kolej je, pasal study je, clicheeee

Well, aku sebenarnya nak cakap pasal perasaan aku. Dengan adanya banyak program, banyak kelas, banyak assignment, banyak jumpa orang baru, macam macam aku rasa. Kejap rasa kena tinggal. Kejap rasa tak cukup kasih sayang. Kejap rasa penat. Kejap rasa bosan. Kejap rasa tak tenang. Ha banyak kan.

Aku pula jenis yang self-centered, so, aku ni perlukan kasih sayang yang cukup. Bila tak ada orang layan aku, aku rasa lonely. Tapi kalau ada orang yang banyak cakap, aku pula yang rasa menyampah. Yelah, dah bising masa aku tengah stress, memang layak lah kena ignore kan. Tapi itu juga mungkin antara punca aku pun banyak kena ignore dengan orang. Pastu sendiri terasa. Aku selalu marah diri sendiri;

Kau kena ingat, bukan semua orang ada masa nak layan perangai mengada-ngada, gedik kau tu. Kau tu pun bukan layan orang sangat. 

Tapi biasalah, masa tu je lah eloknya. Lepastu datang balik emo nya. Kadang aku rasa, i need the world to evolves around me. I need attention. And mostly bila emo, keluarlah soalan soalan begini;

Kenapa masa orang perlukan tempat bercerita, aku ada tapi bila aku perlukan tempat untuk bercerita, orang tak ada?

Jadi aku akan berbalik kepada benda yang aku selalu marah diri sendiri tu. Entahlah, aku ni cepat terasa. Makanya, mengada tu kuat sangat. Dan aku ada lagi satu masalah sebenarnya. Aku cepat perasan. I don't mind to be friend tapi bila dah ada orang menyakat ni, aku takut benda jadi lain. I hate the awkward feeling. Dah elok elok member kang lain pula jadinya. Dan aku bukan apa, aku sebenarnya seronok ada orang melayan aku. Macam aku cakap, aku perlukan kasih sayang yang lebih.

Bukan yang sekadar;

Kau tau aku sayang kau kan? Tak contact pun tak apa, sayang tu ada.

Well, to certain point je aku boleh bertahan dengan benda tu. Aku nak nampak effort. So sebenarnya sakit juga lah kalau ada boyfriend/laki nanti. Aku sememangnya seorang yang clingy. Maaf lah kepada kawan kawan yang selalu jadi mangsa tempat aku terasa. Nama je aman tapi perangai nina juga.

Wow, panjang juga aku meroyan malam ni. Bukan apa, kadang cerita dengan orang, aku tak dapat feedback yang aku nak. ((Tengok tu, feedback pun memilih, mengada.)) So kalau aku tulis dekat sini, aku tak ada lah menanti feedback tapi rasa beban tu dah hilang. Serious lagi sekali, jangan kata aku tak cari sejadah haha. Okay, sekiannnn.
Amanina Mohd Tarmizi -my life-

0 comment: