Coretan diri sendiri daripada diri sendiri buat diri sendiri.

15 November 2017

Busy lah sangat.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Lama rasa tak menaip. Sekarang ni dah habis separuh satu semester walaupun mid-sem tak habis lagi. InsyaAllah minggu depan habis. Doakan lah saya dapat menjawab dengan penuh jiwa, raga, dan banyak betulnya haha.

Degree nanti banyak masa kosong, tak sama macam matriks, busy.

Boleh saya dapatkan orang pertama yang cakap macam tu? HAHA setakat yang aku rasa sampai sekarang, degree life lagi busy. Tapi mungkin sebab aku fokus nak stay kolej, itu yang kena masuk banyak sangat program. Maklumlah, nak dapat merit, kena lah bersungguh en. Rasanya program kolej yang paling penat.

Setakat ni, aku memang tak ada join mana mana program luar yang lain. Bukan tak nak. Tapi buat masa ni, aku fokus untuk program kolej. Takut lah kena tendang. Fikir nak kena duduk luar bagai ni, menyeramkan dan menyusahkan. Aku ada je masuk sukarelawan program asnaf tapi masih tak berkesempatan nak pergi. Sebab busy dengan sukan.

Yang pasal kolej tu, ayah kata;

Kalau duduk luar, duduk je lah.

Abang pula kata;

Ala duduk je rumah, bawa kereta. 

Betapa mudahnyaaaa berkata begitu HAHA satu, aku taknak menyusahkan orang. Kalau aku duduk rumah, aku pakai kereta, orang rumah nak pakai kereta apa? Dua, kalau aku duduk luar, aku menyusahkan diri sendiri. Nak kena tampung bayar sewa, kenderaan lagi. Ayo. Itu yang bersungguh masuk program kolej. Join segala kelab yang ada, dengan ultras kolej pun aku masuk haha.

Bercakap pasal sukan, aku kembali kepada petanque. Kira setahun lebih lah tinggal. Last masuk pertandingan masa tingkatan lima. Masuk matriks, aku tarik diri dari kumpulan tapi sukan aku masih petanque. So ada lah juga main tu tapi main suka suka je lah. Jadi yang ni, tak ada main main lah. Aku masuk under kolej. Pertandingan aku ahad ni. Doakan sayaaaaa! Please, nak bawa balik gold for kajai hahaha. Rindu nak rasai kemenangan 2012 dan 2015.

Yang program asnaf tu pula, benda tu kita kena pergi rumah keluarga ni, ajar anak anak tu membaca, menulis, mengaji. Dekat area bangi ni je. Tapi itulahnya, bagi nama je untuk join. Tapi meeting tak pergi, rumah tu pun tak pernah pergi. Bukan taknak pergi, tapi hari isnin aku kelas sampai 6, rabu tak ada orang yang nak teman, jumaat free je tapi? Ha sekarang kan tengah busy training untuk sukem lagi makanya tidak berkesempatan. Harapnya lepas habis sukem ni dapatlah pergi at least sekali.

Hm busy apa lagi eh. Oh sebab sabtu dan ahad ni ada exam. Sabtu ni exam mikroekonomi, ahad ni matematik. Tapi aku tak ambik exam ahad ni lah sebab sukem kan, jadi aku ambik exam hari lain. Tak kisah lah lagi susah ke, lagi senang ke, asalkan aku ambik juga exam. Jadinya aku seronok lah, aku dapat dua dua; sukem dan exam. Itu yang serabut minggu ni; exam, training, tournament.

OH! Baru teringat. Sebenarnya ada je orang contact ajak aku masuk tournament sabtu ni, open Bangi, tapi disebabkan aku ada exam, tak dapat lah aku join. Yang bestnya kalau join open ni, aku tak fikir sangat nak menang. Aku nak main je, kan seronok. Tapi ahad ni serious nak menang, tolonglah ya Allah. Nak juga rasa kepuasan naikkan nama kolej. And nak jaminan kolej haha.

Makanya, benda benda di atas tadi lah yang membuatkan aku burst into tears isnin malam ((lepas balik kelas malam pula tu)). Rasa berat sangat nak terima semua benda dalam satu masa. Isnin malam tu contact abang nak mengadu, sekali abang kata abang pun busy. Itu yang menangis. Esoknya ((malam tu ada ujian bsmm, yang aku tak study apa apa, main bantai je jawab)) abang tanyalah, dah selesai ke masalah semalam tu. Aku cakaplah, bukan masalah pun, rabak je. Then dia kata;

Selagi bukan masalah boyfriend takde lah besar mana

Ayo, takkan nak tunggu aku ada boyfriend baru boleh cerita masalah ahaha. Aku tak ada masalah boyfriend, syukurrr. Tapi masalah aku ialah, senang sangat suka. HA, aku malas cerita lebih. Tak dapat apa pun. Aku kadang nak ada boyfriend tapi masa yang sama aku tak nak. Aku nak sebab aku nak kasih sayang ((macam lah tak cukup mak ayah bagi kasih sayang)) tapi aku tak nak sebab dah satu hal nak jaga hati orang lain. Hati sendiri pun tak terjaga. Hati member pun penat aku layan, hati aku tak ada pula orang layan. Eh sorry, geram haha.

Sekian luahan perasaan yang terpendam lama. Aku pun sekarang dah kurang bercerita dekat orang. Satu, sebab orang tak kisah pun. Dua, aku sendiri tak ada masa. Tiga, aku dah tak rasa semua benda aku kena cerita. End up, sakit sendiri, sebab aku tak dapat respon yang aku nak. Oh hari ni tak ada training, sebab hujan. Sekarang pun tengah gerimis lagi. Ya Allah finally hari ni kira lapang sikit. ((And harini bahagia sikit)).

Sekian buat lagi sekali.
Amanina Mohd Tarmizi -my life-

0 comment: