Coretan diri sendiri daripada diri sendiri buat diri sendiri.

03 June 2015

Kembali.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum wbt.

Tarik nafas, hembus, Fuuhh. Dah lama rasanya tak menaip macam ni. Secara fizikalnya, yes, i am back to the blog's world. Kenapa? Sebab keinginan nak menaip tu dah sampai tahap maximum. Nak tak nak, kena menaip juga. Dah selalu sangat menaip dekat handphone, rindu nak menaip dekat laptop. Bukan apa, style kan kalau taip dekat laptop. Ada gaya, mutu, keunggulan.

Perancangan awalnya, sejak tutup blog ni, nak buka balik lepas spm. Maklumlah, lepas spm kan. Mesti banyak sangat masa terluang sampai dah tak tahu nak buat apa. Tapi macam yang cakap tadi lah, keinginan mengatasi segala-segalanya. Akhirnya, terbuka juga lah blog ni.

Seperti yang terang nyata bersuluh lagi dekat blog ni, semua entry yang lama yang dah bertahun tu, dah pun dipadam. Banyak tau, 172 entries. Kenapa? Sebab tak nak hidup pada masa lepas. Hidup pada masa sekarang. Fikir masa depan. Bukan nak lupakan semua benda yang lepas, tidak. Tapi ada beberapa perkara yang MESTI dilupakan. Untuk diri sendiri juga, bukan untuk orang lain. Biarlah perkara itu lenyap menerusi kabus-kabus yang ada.

Dengan semua benda yang baru ni, harap yang lain maafkan aku atas segala kesalahan yang telah aku lakukan sama ada secara sengaja, tak sengaja, nampak atau tak nampak. Tak nak gaduh-gaduh. Dan yang paling penting, tak nak lah saling membenci. Tak best tau. Well, everyone deserves a second chance, right? I hope so.

Jadi, aku doakan korang semua sentiasa sihat sejahtera. Mari menuju ke syurga!
Amanina Mohd Tarmizi -my life-

0 comment: